Saturday 5 January 2013

Astagfirullahalazim d=>

Jgn anggap aku SOLEH hnya krn krn acap kali aku post mngenai artikel2 ilmiah, dakwah dn sbgainya..

kerana...
Jauh di sudut hatiku,
Mahu saja aku MENANGIS SEKUAT HATI,
Aku SEDANG BERTARUNG dgn diriku sendiri,
TAK MUDAH,
Allah saja yg TAHU apa yg terbuku dihati,
Aku masih berada didlm LAUTAN KEKURANGAN,
Kadangkala aku TERGELINCIR kerana,
Jln kehidupnku penuh dgn kenikmatn..
MAAFKAN aku krn kadangkalanya AKU KJILAF..
terlupa ke arah mna yg ptut aku tuju...
SEBAK HATI tatkala aku trbayang,
Bilakah WAKTU TERAKHIRKU?
Dimanakh TEMPAT TERAKHIRKU?
Siapakh ORANG YANG TERAKHIR berada dgnku?
Dgn CARA APAKAH aku mengakhiri cerita hidupku? ='(



Sayyiduna Zaid bin Arqam meriwayatkannya dengan berkata (yang bermaksud) :

"Aku mendengar Rasulullah S.A.W bersabda : 'pada Hari Kiamat, seseorang didatangkan dan dilemparkan ke dalam neraka. Kemudian ususnya terburai dan dia akan dipusing-pusingkan seperti keldai yang memusingkan alat giling.

Lalu penghuni Neraka berkumpul dan bertanya kepada orang terbabit, 'Fulan, apa yang terjadi denganmu? Bukankah dulu kau mengajak kepada yang makruf (hal baik dan benar) dan melarang perkara yang mungkar (hal buruk dan salah)? Dia pun menjawab, 'Dulu aku memang mengajak kepada perkara yang makruf namun aku sendiri tidak mengamalkannya. Dan aku melarang yang mungkar, tetapi aku sendiri melakukannya."
(Hadith Riwayat Imam Bukhari)



No comments:

Post a Comment